Beschikbaarheidsdienst

Crisis

Onder een crisis verstaan wij een levensbedreigende noodsituatie waarbij veiligheid en/of functioneren van één of meerdere personen in gevaar komt en er onmiddellijk gehandeld moet worden.

Voorbeelden

  • Brand
  • Geweld tegen één of meerdere personen
  • Medische crisis zoals bewusteloosheid (letsel)
  • Psychische crisis zoals ernstige paniekaanval
  • Hulpvragen die niet kunnen wachten tot een volgend begeleidingsmoment

Bereikbaarheid en bereikbaarheidsdienst

Buiten kantoortijden is Ayse Ustun Zorg in geval van crisis bereikbaar op de bereikbaarheidstelefoon via (+31) 6 29 25 41 07.
Doordeweeks vanaf 17:00 uur tot 09:00 uur de volgende dag en het hele weekend (vrijdag vanaf 17:00 uur t/m maandag 09:00 uur).

Misbruik van de bereikbaarheidsdienst

We spreken van “misbruik maken van de bereikbaarheidsdienst” wanneer er een beroep wordt gedaan op de bereikbaarheidsdienst terwijl er geen sprake is van crisis. Sommige situaties kunnen vervelend en onprettig zijn, maar kunnen wachten tot de volgende dag of het eerstvolgende begeleidingsmoment. We evalueren elk telefoon op de bereikbaarheidsdienst en zullen, indien nodig, de cliënt en diens vertegenwoordigers uitnodigen voor een gesprek wanneer er misbruik wordt gemaakt van de bereikbaarheidsdienst.

Beschikbaarheidsdienst

Crisis

Onder een crisis verstaan wij een levensbedreigende noodsituatie waarbij veiligheid en/of functioneren van één of meerdere personen in gevaar komt en er onmiddellijk gehandeld moet worden.

Voorbeelden

  • Brand
  • Geweld tegen één of meerdere personen
  • Medische crisis zoals bewusteloosheid (letsel)
  • Psychische crisis zoals ernstige paniekaanval
  • Hulpvragen die niet kunnen wachten tot een volgend begeleidingsmoment

Bereikbaarheid en bereikbaarheidsdienst

Buiten kantoortijden is Ayse Ustun Zorg in geval van crisis bereikbaar op de bereikbaarheidstelefoon via (+31) 6 29 25 41 07. Doordeweeks vanaf 17:00 uur tot 09:00 uur de volgende dag en het hele weekend (vrijdag vanaf 17:00 uur t/m maandag 09:00 uur).

Misbruik van de bereikbaarheidsdienst

We spreken van “misbruik maken van de bereikbaarheidsdienst” wanneer er een beroep wordt gedaan op de bereikbaarheidsdienst terwijl er geen sprake is van crisis. Sommige situaties kunnen vervelend en onprettig zijn, maar kunnen wachten tot de volgende dag of het eerstvolgende begeleidingsmoment. We evalueren elk telefoon op de bereikbaarheidsdienst en zullen, indien nodig, de cliënt en diens vertegenwoordigers uitnodigen voor een gesprek wanneer er misbruik wordt gemaakt van de bereikbaarheidsdienst.